Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.25673/1621
Title: Die definitive und neoadjuvante Radio(chemo)therapie des Ösophaguskarzinoms
Author(s): Zucha, Josef
Referee(s): Plontke, Stefan, Prof. Dr.
Kösling, Sabrina, Prof. Dr.
Lorenz, Kerstin, Prof. Dr.
Granting Institution: Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Issue Date: 2015
Extent: Online-Ressource (92 Bl. = 5,12 mb)
Type: Hochschulschrift
Type: PhDThesis
Exam Date: 2015-12-01
Language: German
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt
URN: urn:nbn:de:gbv:3:4-16063
Subjects: Online-Publikation
Hochschulschrift
Abstract: Die Behandlungsmodalitäten des lokal fortgeschrittenen Ösophaguskarzinoms bestehen im Wesentlichen aus der definitiven Radio(chemo)therapie (RCT) oder neoadjuvanten (Radio)chemotherapie (RCTOP) gefolgt von Operation. Das Langzeit-Überleben dieser Patienten ist dennoch gering. Ziel dieser retrospektiven Arbeit war es anhand der Daten der Strahlentherapie Halle die Überlebensraten und deren Einflussfaktoren, insbesondere im Vergleich der Behandlungsoptionen, festzustellen. In der univariaten Überlebenszeit-Analyse zeigte sich ein signifikanter Vorteil für die Gruppe der RCTOP gegenüber der definitiven RCT. Anzumerken ist, dass die multivariaten Analysen auf eine Patientenselektion der Gruppen deutet, welche die Ergebnisse der RCTOP relativiert. Eine Operation bildet deshalb keinen prognostisch unabhängigen Faktor.
Contemporary treatment modalities of locally advanced esophageal cancer consist of definitive radiochemotherapy (RCT) or neoadjuvant (radio)chemotherapy (RCTOP) followed by surgery. However, long-term survival for these patients remains poor. The aim of this retrospective study was to determine the survival rates with its influencing factors, especially the difference in treatment options, based on the data from Departement of Radiation Oncology Halle. Univariate Analysis showed a significant benefit for the group RCTOP versus definitive RCT. However, multivariate model Analyses suggest a selection of the groups which debilitates the results in RCTOP. A surgery does not represent an independent prognostic factor.
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/8392
http://dx.doi.org/10.25673/1621
Open Access: Open access publication
License: In CopyrightIn Copyright
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